Kaleo´s

av någon anledning så vägrar internet funka hemma nu, men jag har hittat ett underbart litet hawaiianskt café typ två minuter från mitt hus som har wireless connection. och billigt men gott kaffe. Det är jättetyst och harmoniskt och de spelar så mysig musik.
Jag älskar det här stället.

Igår träffade jag Amanda, en svensk tjej som kom till San Francisco samtidigt som Sandra. Typ det värsta som någonsin kan hända en au pair hände för Amanda. Hennes värdmamma var typ... psykiskt störd och skrek på henne att hon gjorde fel. Jag var hemma hos Sandra när Amanda ringde och berättade vad som hade hänt och jag blev helt paff. Hur kan man som värdmamma bete sig så som hon gjorde mot Amanda? usch jag tyckte så synd om henne. Men Amanda har varit så stark och stannat kvar och väntar nu på en annan familj. För tillfället bor hon hos Sandras värdmammas väninna och hennes familj, som bor typ fem kvarter från mitt hus. Jag bor på 15th and Irving, och hon på 17th and Moraga. Det är jättenära. Imorse hängde hon med mig till gymmet, och nu ska hon kanske hitta hit till Kaleo´s. Om hon nu lyckas, hon har sämre lokalsinne än jag ^^ vilket är rätt katastrofalt dåligt. haha.

Igår var jag, Sandra och Amanda i den norska kyrkan igen och bakade lussebullar och pepparkakor. och drack glögg... usch då blev det jobbigt.

vad köper man till en 8åring?

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis till tre månaders dagen!!
mamsen o adam

2007-11-20 @ 17:05:36
Postat av: eyeline

fast nää.. det var förra måndagen hörni ;)

2007-11-20 @ 17:24:00
Postat av: eyeline

kanske tillochmed två veckor sen nu när jag tänker till ordentligt.

2007-11-20 @ 17:24:34
Postat av: Anonym

men du åkte ju den 20 augusti och idag är det den 20 november!?!? Har du läst mejlen?
mams

2007-11-20 @ 19:53:32
Postat av: eyeline

mmm fast om man räknar veckor så stämmer det inte såsom ni räknar. om man räkna antal veckor jag har varit här så blir det 14 veckor på måndag.

2007-11-21 @ 23:35:59
Postat av: Anonym

och mejlen??? läs och svara snart, please;-)

2007-11-22 @ 02:10:30
Postat av: Anonym

whaat!? å det har du inte sagt till mig? han kan ju fixa in mig i branchen!! :p vad jobbar han med nu? jag behöver stora kontakter om jag ska lyckas vettu! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback