huu

dagens workout summary:
* 1 h
* 5 miles (=8 km)

det var svårt att komma upp imorse. Klockan sju ringde klockan men jag bestämde mig för o snooza till åtta. halv nio var jag gymmet.
och nu är jag död.
jag hatar att jag ska JOBBA om två och en halvtimme.

igårkväll kom colby in till mitt rum för att prata om lite saker som hade gnagit hos henne. Hon förklarade först att hon tycker att jag tar jättebra hand om barnen, att de älskar mig och att hon och david älskar att vi går ihop så bra, vilket var riktigt skönt att höra. Det är viktigt för barnen att de gillar deras au pair och att jag gillar dem, vilket jag verkligen gör. Vi funkar jättebra ihop. Hon bad också om ursäkt för att hon ibland har betett sig otrevligt mot mig eller varit på dåligt humör när hon kommit hem från jobbet, och uppmärksammade att hon tyckteatt vi hade rätt dålig kommunikation. vilket vi har haft. riktigt dålig kommunikation. Och det har varit många obehagliga tystnader - allt möjligt. Hon sa att mycket av hennes irritation när hon kommer hem beror på att saker och ting i huset inte är som hon vill att de ska vara. Vardagsrummet kanske inte är helt städat, middagsbordet kanske inte är helt rent från saker, eller det kanske inte finns någon mjölk hemma. Så hon sa att hon tyckte det var dags att "take it to the nezt level". att jag skulle ha mer ansvar i hushållet. vilket är okej, jag har inga problem med att gå och handla när jag märker att det inte finns någon mjölk. det enda problemet är att hur skulle jag kunna vetat det, om de inte berättar för mig att det uppskattas? ahywhoo
det är lite lustigt ändå att de inte tycker att jag hjälper till tillräckligt. jag menar, jag tar hand om barnen 30 timmar i veckan, jag tar hand om att deras tvätt (tvätta, torka, vika, lägga in i byrålådor), jag lagar lunch år de, jag hjälper de med läxor, jag skjutsar till eftermiddagsaktiviteter, jag tar emot och plockar ur och lägger in frukt och grönsaker som kommer varje vecka, jag diskar och håller rent i huset, jag plockar in och ur diskmaskinen, jag erbjuder mig (Varje kväll!) om jag kan hjälpa till med maten eller ta ut hunden eller vad som helst, men får alltid ett nej tack till svar. vad de vill är typ att jag ska se saker som behövs i huset. Mat, mjölk, juice, blöjor - vad som helst - och helt enkelt underlätta för de när de kommer hem genom att handla.

jag vet inte.. på ett sätt känner jag mig lite.. (vafan heter det på svenska??) offended av allt det här. jag menar, jag gör ändå riktigt mycket här, och jag känner att såna här mer hushållssaker är deras område. jag är här för att jobba med deras barn, ta hand om dem, inte för att handla och städa.

Å andra sidan så är det ju inga större problem för mig att göra små saker i huset som kan underlätta för dem när de kommer hem från jobbet. Om det dessutom kommer bidra till en lättare och bättre stämning mellan mig och föräldrarna så är det definitivt värt det.

jag vet inte.. vad tycker ni? är jag fånig som tycker att de är lite krävande eller har de rätt? borde jag engagera mig mer i hushållet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

morsan verkar ju lite störd. men bra att ni pratat om det. så länge du känner att du tycker deras krav är okej så är det väl lugnt? men se till att de inte klampar ner på dig, för du hjälper ju till redan så mycket! men se om det blir nån skillnad om du åker och handlar tex som hon vill. och om hon inte bättrar sig får du komma hem och leka med oss istället! funkar internet nudå?

Postat av: Malin

:O hur kan du säga att carrie är en tönt!? i love carrie! hennes skor, mr big, hennes krönikor, hennes självupptagna stil :D

2007-11-28 @ 14:49:25
URL: http://msk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback