071123 - fredag

i fredags åkte jag och Amanda till Castro för o fika med Sandra och Stephanie. Vi mötter på Starbucks i castro och satt där o drack kaffe tills föreståndaren kom o störde med att de stängde :P då var klockan halv elva. vi drog oss till en bar som ligger i närheten, Bliss Bar, där vi satt kanske en timme och snackade o drack drinkar. ytterst glamouröst... fast i längden blev det rätt tråkigt, så jag och amanda bestämde oss för att åka in till stan.

väl på tågstationen fick vi vänta i typ en halvtimme, och det var så jävla kallt. inte det roligaste direkt. precis bredvid tågstationen ligger en donutbutik och vi såg två poliser stanna utanför för att gå in o köpa munkar. hahah det var rätt kul. två unga killar i 15års åldern kom fram till oss o frågade om tåget hade gått. Fast det tog typ fem "excuse me, what did you say?" innan vi fattade vad de sa. De var riktiga gangstah killar. mörkhyade med stora svarta kläder som sluddrade som fan. men vi sa att vi kom precis. när tåget kom gick jag, amanda och de två killarna på tåget. vi åkte i kanske tio minuter, och tåget stannade i på Church Street och stod stilla i ett par minuter. Jag och Amanda satt o lyssnade på Spice Girls o sjöng o snackade. Helt plöstsligt, out of the blue, tar en av killarna tag i amandas väska och rusar av tåget. Jag skriker "OH MY GOD!" och både jag och amanda flyger av tåget och springer efter. jag tappade ipoden i mitt knä så jag stannar och plockar upp den, medan amanda springer efter i flygande fart. Både jag och Amanda skriker "stop him!" till folk omkring. Båda killarna springer förbi massa nattklubbar där folk som står ute och röker hör att vi skriker och börjar springa efter killarna. När jag kommer kommer bort mot klubbarna har alla på något sätt lyckats omringa killen, så han har vänt och springer åt mitt håll. Jag försöker fälla honom, men han hoppar över mitt ben och kommer undan. Amanda fick som tur var tillbaka sin väska (eftersom killen tappade den) med allting i den. På två sekunder är polisen där, den ena killen är fasttagen av folk som hjälpt till. Han får handklovar och trycks in i polisbilen. Polisen ber om uppgifter från mig och amanda, och frågar vad som hände.
Sen åkte vi hem.

jag kommer aldrig någonsin igen släppa min väska ur sikte. Den sekunden som killen tog tag i Amandas väska var så läskig. det var helt overkligt. jag kommer ihåg att jag tänkte "det är inte sant. det här händer inte. inte oss. inte nu".
Men det är exakt vad det gör. Det händer dig och det händer nu. Det värsta är att jag kommer antagligen alltid ha fördomar mot svarta killar i mörka baggy clothes i 15årsåldern.


Kommentarer
Postat av: Anonym

yees i want him! gå in på skype nångång! :p

fan va läskigt med väskan!! tur att ni fick tillbaka den!

Postat av: Anonym

NU Elin Margaretha Berzelius vill jag att du hör av dig. Har försökt mejlat (3!!!) gånger utan svar och aldrig är du anträffbar på skype och sen får man läsa det här! Inte bra för en mammas nerver.
Puss
mamsen

2007-11-26 @ 16:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback