trött

det kommer tillslut att driva mig till vansinne. det vet jag. de senaste 19 åren har varit en jävla pärs, och jag ska uthärda ett helt liv. jisses.
även fast jag vet att de menar väl så kan jag bara inte undgå att det är så jävla irriterande. De flesta hade sin föräldrakris när man var typ 15-16. det hade inte jag. det var väl snarare under den tiden som vi kom rätt bra överens. Men nu håller dom som sagt på att sakta men säkert driva mig till solklart vansinne.
det går inte en enda dag utan att mamma tjatar på att jag ska städa/öppna mitt fönster/ta ner tvätten/göra dittan o dattan.

och alla dessa jävla tips.
"det är bara ett tips"
okej NEWSFLASH jag vill inte ha era jävla tips!
"du borde träna mer, jag vet att du skulle må bättre av det"
ehh daaah, jag är väl inte dum i huvet heller. tillochmed jag fattar att man mår bra av att träna.
jag tycker faktiskt att dom alltid har trott för lite om mig. innan jag tog studenten tjatade dom ständigt:
"jag ser aldrig dig plugga"
"hur ska det gå med dina betyg?"
"jag blir orolig över dig elin"
well guess what? Jag lever fortfarande. och mina betyg är över medel så ni kanske ska ta o acceptera att jag varken är 5 år gammal eller dum i huvet.

nu låter jag som en riktig bitterfitta (ursäkta ordvalet LBT Tomas) men jag kan helt enkelt inte hjälpa det. typ exakt allt som någon i min familj säger, i syfte att vara snäll och hjälpsam också, kan jag helt enkelt inte ta till mig. jag blir bara så irriterad. som alldeles nyss när adam kom in o bad mig kolla vädret på SMHI, och sa åt mig vart jag skulle trycka så blev jag irriterad. jag vill verkligen inte vara såhär men för att tillåta mig själv till ett försvar vill jag säga att det är mina föräldrars jäkla fel som aldrig kan låta mig vara ifred, och ta hand om mig själv.



STAY BACK!

Kommentarer
Postat av: lbt tomas

haha ja, men som alla säger, det är det föräldrar är till för. bättre att någon bryr sig än att inte ha någon alls som gör det. snart sticker ju du ändå! till skillnad från mig som ska plugga och måste bo hemma i två år till minst. men tillsdess, om du får damp där hemma kan du alltid komma hit och käka cannelloni med mig :)

2007-07-13 @ 03:55:46
Postat av: Pelle

Föräldrar är föräldrar! Något att ogilla men samtidigt
älska, i skrivande ögonblicket saknar jag mina föräldrar och skulle vilja bli omhållen av de båda, men andra gånger vill jag bara att de ska försvinna. Jag antar att det är en ungdomsvardag :)

Postat av: Pelle

men orka att jag försöker vara vettig när jag är full!

2007-07-14 @ 13:31:11
URL: http://lasdudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback