snooow

det är snö ute
för mycket snö
för mycket snö som gör att andra tar tillfället i akt att slänga ner en i den.
vilket gör att det blir kallt.

Min plan idag var att åka till skolan och plugga hela dagen.
Annars är jag helt ledig på onsdagar (tills min engelskalärare blir frisk igen).
Så jag hade tänkt gå upp typ halv åtta, duscha o göra mig iordning och ge mig iväg vid 9.
det gick inte riktigt som tänkt, kom till skolan vid kvart över elva.
och iställer för o plugga, letade jag upp Evelinas matteklassrum och satte mig där o lyssnade på Gyllens oförståeliga mattespråk. Jag förstår inte hur Evelina orkar med matte C. jag klarade mig precis igenom matte B lixom! uschiamej. får typ panik av att tänka att man måste läsa det sen! :(

sen gick vi o åt och tog en promenad innan hennes psykologilektion. Det var så mysigt att gå runt enstaspåret när det är helt snötäckt.
"Wooow det är som att gå i Narniaaa" (Evi)

Efter promenaden försvann Fredrika och Evelina till psykologin, och ända tills Malin kom förbi med Jonte och ville visa honom det lilla vi redigerat på filmen satt jag och ankan vid datorerna och spelade Vetgirig. Man blir verkligen aldrig trött på Vetgirig. Vetgirig är bäst
Sedan visade vi filmen - jag blir jätterörd på vissa ställen, andra behövs fortfarande myyycket putsning, men somsagt: vi är på god väg.

Medan Malin pratade med sin lärare, Fredrika o Evelina hade lektion (skolkade typ fem minuter, sen fick Evi damp. Fredrika tyckte att Evi var dålig på att skolka) så satt jag, jonte, churre o samira i matsalen. Sedan kom Ev o Fred tillbaka. Känns som om vi satt där en evighet. Jag som skulle plugga i skolan idag!
.... öppnade inte ens en bok...
och mamma frågade mig när jag kom hem:
"Vad pluggade du då?"
"eeeeeh svenska, religion, psykologiiiii"
jag är så dålig...

sist på dagen när vi skulle gå hem föreslog Samira och Evelina ett snöbollskrig, vilket rann ut i sanden (tackolov tänkte jag, men faran var ej över)
När Fredrika och Samira gick i förväg till tåget såg jag hur Jonte puttade ner Evelina i diket (fullt med snö såklart)
hahah några steg klarade hon av, sen vurpade hon med huvudet före! hahaha. såg kul ut
sen drog han ner mig också - det var inte liiiika kul. På något sätt hamnade jag på magen, och gled ner för diket.
"HAHA DU SER JU UT SOM EN SÄL!" (Evi)
Jag gav mig fasiken på att Jonte också skulle ner i snön, drog ner han men tyvärr fick han med mig också.. jag var ju redan blöt så egentligen spelade det intgen större roll för mig :) mohaha
(lite bitter över att Churre klarade sig helskinnad... His luck will come..)

Sen åkte jag hem, bråkade med familjen, åkte till min farbror o hämtade min dator som han har lagat, skrivit häär och nu ska jag ta ut hundarna... det är för kallt! jag har faktiskt verkligen ingen lust. Vill bara se Scrubs o bädda ner mig i sängen... Apropå säng, GUD vad jag måste städa mitt rum snart! Det ser ut som ett slagfält igen..

Nu måste jag gå, hundarna gnäller o mamma... gnäller
Puuuss

Kommentarer
Postat av: ev

HAhHAHAHAH jag dör sittter här i datasal ett och fnissar åt hur du såg ut i snön
jag måste setthelt cp ut, synd att ingen filmade det:P
sälar är söta
ja men du låg lixom på mage som en, jagflåg ju på huv udet som en strutts elle rnått

Postat av: Maria

förfasn det är så jäla kallt :S
känner med dig där om matte C, jag är glad över att jag klarade matte B andra året jag läste det :S men man måste väl inte läsa matte C?

2007-01-25 @ 11:32:30
URL: http://riphertoshreds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback