En dag på Bygma

11:38
ååååh jag tror att det just kom in ett gay-par!!! ♥
de betedde sig verkligen som det iallafall! Ni vet, en är lite feminin och har inga problem med att låta gay, den andre är mer macho och försöker - inte dölja det - men typ.. ja är inte feminin så att säga.
Dom kanske inte var gay, men... jag hoppas på det. Dom såg så söta ut

Den ena (den lite feminina) skulle betala för en planhyvlad planka och säger:
"planhyvlad? vadå planhyvlad? vad betyder det? (med gayig röst också!)  (OCH han håller in en liten bebis)
den andre svarar:
"joo, planhyvlad betyder att ytan är slät och att du inte behöver hyvla den när du kommer hem med den nyinköpta plankan"
den feminina:
" ÅÅh men gud så smart! Då får man lixom mycket mindre arbete hemma sen!.. men så är det också kanske lite dyrare va? [tittar på kassörska]
kassörska:
".............................................................................................. eh va? jo precis...."
den feminina:
"tihi ^^"
sen går dom iväg och den feminina pratar till bäbisen
"ska vi hitta en bil nu? Ska vi det tycker du? En biiiil. JAA vad roligt! Åka biiilen"


11:47
Är det någonting jag typ får damp över så är det kunder som gnäller över priset till MIG.
Exsqueeze me, men det är ju inte jag som sätter priserna här.
En kund alldeles nyss:
"Kostar skruvarna 55 kronor?!"
"Jaa, det ser ut som så. Det står så i datorn."
"Fy faaan vad dyrt!! Det är ju helt sjukt"!!"
"Mjoo, jag vet inte.. Tydligen så är det så. Måste ju finnas någon anledning till varför dom kostar så mycket"
"Men alltså kolla, gardinstången kostar lixom 49, och skruvarna 55!! Är inte det jäkligt konstigt tycker du?
"Joo alltså.. det är ju flera skruvar i förpackningen..."
"Jamen jag behöver ju bara fyra!! Två på den sidan, och två på den"
i mitt huvud:
"jaHA OCH VAD SKA JAG GÖRA ÅT DET?! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAGAHAHAGHAHA"

vad jag säger:
"Joo jag är verkligen ledsen, jag kan inte göra något åt det.."
Kunden surar, betalar och går tillslut ändå.

Alltsååååee... PALLA
och...................CHILLA


aja, vissa kunder är dumma i huvudet - man får inte glömma det. Nu har iallafall Vivi och Stephan informerat om att ifall kunder skulle komma med personliga förolämpningar till mig (vilket vissa faktiskt gör) så har jag rätten att
1. slänga ut asen ur butiken
2. stämma dom om jag så vill
HAH nu ska inga fler få chansen att trycka ner mig inte! mohaha
och Carros citat står ju alltid på topplistan:
"Man ska inte underskatta folks förmåga att vara dumma i huvudet"
Gud som jag saknar den tjejen..


12:30
hahahahaha världens roligaste grej hände just.
en kille hade pröjsat för sina grejjer o frågar mig om det finns någon toalett. Så jag pekar åt vilket håll toan ligger åt.
Han traskar iväg och mummlar för sig själv:
"måste bajsa alltså"
haha ååh lätt dagens höjdpunkt såhär långt. nästa blir nog när Camilla kommer tillbaka och jag får äta lunch!
den här bajsgrejjen påminner lite om Evi ^^


13:17

åååååh dumma skrivareeeeee. man får ju supermycket damp.
Jag, Markus och Andreas har stått o försökt få igång skrivaren så vi kan skriva ut fakturor men eftersom det tar en sån ******* lång tid så gick kunderna! så nu får Camilla ännu mer jobb än vad stackarn redan har!
Snart ringer jag El Perro så att han kan komma hit med sina helande dator-och-skrivarehänder!
Och nu vill jag verkligen verkligen äta lunch! Är SÅ hungrig!


15:14

jag gillar att jag åt lunch för en och en halv timme sen och är hungrig igen,..
jävla matvanor jag har alltså.. illa!
 
älska att Sophia älskar bajsgrejjen! ♥


15:54

alltså.. det var ju nånting jag tänkte skriva men jag minns inte vad.
just nu vill jag verkligen bara åka hem. Jag är så trött. Och jag har ont. Man får lite ont i nacken och axlarna när man sitter här. Speciellt i högeraxeln då kvittot kommer ut åt den sidan så man får sträcka sig jättekonstigt..
hmm, inte särskilt ergonomiskt det här inte :P
OH nu kom jag på vad jag skulle skriva!
Det kom in en man här för några timmar sen med sin lilla dotter, Esther som var typ kanske ett år eller så. Jag har aldrig sett en sötare unge! Hon skrattade o gurglade så mysigt!
åh, ett sånt sött barn vill jag ta hand om när jag åker till USA. Förstå att få leka o gosa med en sån nallebjörn! MYYS!
Och så ville hon åka på bandet! naawe ♥  och då skrattade hon ännu mer.
alltså - hade jag inte suttit fastklistrad vid kassan hade jag tagit ungen o sprungit som fan.

det kom in en tant nyss som letade efter såna där klisterlappar som man kan sätta på kakel, om man tycker att kaklet har en ful färg, men man har inte råd att kakla om.
Hon hade tydligen fått andnöd när hon såg kaklet i badrummet på sitt nya pensionärsboende:
"ORANGE var det! en helt fruktansvärd spyorange färg. Nej ucsh, blått vill jag ha. Blått som himmel och hav"
sweet old lady  :)
(är förövrigt dunderkissnödig och sjukligt sugen på godis.. förbannat också att det ska ligga en korg full med choklad två meter ifrån mig. Jag har inte viljestyrka så det räcker...)


16:14
7200 sekunder kvar tills jag slutar
7199 sekunder kvar tills jag slutar
7198, sekunder kvar tills jag slutar
7197 sekunder kvar tills jag slutar
7196 sekunder kvar tills jag slutar
7195 sekunder kvar tills jag slutar

okej nu vart det där också tråkigt!
och det går inte att komma in på tjyvlyssnat.se Min jobb-hobby-sida! :(
what a GIANT TEAR!
varför är inte Kurtsson här när man behöver honom? Gubbskrälle...


16:21
det känns som att min stol börjar dra sig centimeter för centimeter åt vänster...där det  "råkar" ligga en korg.. full med choklad....


17:05
Jag bekände mina synder  för Christer. Mina synder om att tänka på choklad...
Han slängde ett äpple på mig..


17:12
ååh ♥
nu är det bara 40 minuter kvar tills butiken stänger. Sen ska vi räkna kassan o jaga ut alla kunder som är tröga på att fatta att butiken faktiskt inte är öppen 24/7, utan att vi som jobbar här faktiskt har ett liv.
Jag har räknat ut att jag är hemma vid halv åtta. JOY?


17:45
jag sitter precis under ett värmeaggregat här på jobbet så det är skitvarmt o mysigt. Det är rätt kul när gårdskillarna som måste stå ute i snön kommer in o burrar.
haha jag känner mig som en fjäril i en kokong. asnöjd

jag måste ju också säga att jag gillar att Maria har gått o blivit brat:ig.
Hänger både på Tegel OCH Viperrom.
Heja Maria!!

Kommentarer
Postat av: Sophia

JOBBAR DU PÅ EN VARDAG?!?!!!!!

ÄLSKAR BAJSGREJEN, ska börja dra på den!

Postat av: sophia

Gillade? ÄLSKADE bajsgrejen!

2007-02-07 @ 22:53:50
URL: http://kaandy.wordpress.com
Postat av: Anonym

vilken klockren kille! Men behöver man gå på toa så behöver man! Det låter som en mycket givande arbetsdag :D

2007-02-08 @ 18:27:06
Postat av: ev

haha maria = brat

2007-02-08 @ 21:20:28
URL: http://popdott.blogg.se
Postat av: Maria

aw söt-gay par! gullegullar med bebis, love it

2007-02-08 @ 22:12:51
URL: http://riphertoshreds.blogg.se
Postat av: GFAAAh

vafan jag skrebv massa grejer och det försdvann!!!!
GAH
(det är maria förresten)

2007-02-08 @ 22:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback