Disaronno

jag känner för o sjunga. vet inte varför. sitter i min säng med tvn på som vanligt och gnolar på nåt - men vet inte vad. Lite allt möjligt. Reklamjinglar, sex and the city temat, julsånger som spelas för fullt överallt (det är jättekonstigt att höra julsånger och faktiskt fatta att det är J UL när det inte är någon snö nånstans. men å andra sidan är julbelysningarna inne i stan helt makabra. På Union Square har man ställt upp en megagran och över hela Macy´s, Nordstroms och Bloomingdales har dom dekorerat med ljus och allt möjligt. Det är verkligen jättemysigt att gå inne i stan på kvällen med vantar och en varm kaffe i handen. Jag ska åka in någon kväll och bara ha tid för mig själv.)

alldeles nyss kom jag på att det är Jonas födelsedag, så jag skrev ett litet inlägg på facebook, och då insåg jag:
Det är exakt en månad kvar tills jag fyller 20. hjälp? Jag har inte ens märkt det. Det suger. Att fylla 20 ska vara världens deal. Man får handla på systemet (de flesta iallafall, andra klär ju ut sig till tanter när de är 17...) men vad får jag göra nu? INGENTING. bajs. är inte ens gammal nog för att gå ut på klubbar i usa. (vilket jag gör ändå. tack gode gud för att amerikaner är korkade och inte fattar europeiska id). Men ändå. Min jul, mitt nyår och min födelsedag kommer suga gnupung. bajs igen. punkt.

jag har förresten fått vuxenproblem. irriterar mig något oerhört över de små luddbollarna som vandrar från min filt till mitt täcke. mitt underbara gröna täcke med vita små luddbollar. miljontals av dem! de går inte att få bort! andra vuxenproblem jag har:
"Hur ska jag hinna tvätta innan jag måste hämta barnen?"
"Shit, slut på blöjor"
"DAMMRÅTTOR! I MITT RUM! VAR ÄR DAMMSUGAREN?!?!?!"


Usch..
ta mig hem
tillbaka till min ungdom.
då jag inte var 40 år gammal.





förresten. en sak till, innan jag går o lägger mig.

"Malin, jag tänker gå o se Sex and the city på bio. Och sen retas. Puss


Kommentarer
Postat av: evev

det är ingen snö här heller stumpan;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback