det där skrället Stedt...

okej jag blev grundlurad inatt. det får jag faktiskt erkänna.
Någon (!!!) ringde inatt klockan 01.50 (jaa jag sov) och sa sig komma från Stockholmspolisen och började prata om någon skottlossning utanför Bygma Danderyd (där jag jobbar). Han sa att det hade hänt klockan 15.40 och att det skulle komma civilklädda poliser till jobbet idag vid exakt samma tid... varför det skulle vara så kan man ju fråga sig.
Det jobbiga med när det nästan uppenbart är någon som busringer (dessutom klockan två mitt i natten) är att man fattar ju någonstans i bakhuvudet att det inte är på riktigt, men samtidigt vill man ju inte blågarva åt en polis som ringer och försöker lösa ett brott (mot förmodan att det nu skulle vara sant)

Iallafall, personen (!!) forstätter snacka om dittan o dattan och jag går igenom hela min kontaktlista i huvudet om vem det skulle kunna vara.
Mitt första alternativ som verkade mest självklart var att det skulle vara Micke eller någon av hans kompisar. Mest baserat på Mickes tidigare busringningar och faktumet.. att han är mest jobbig :P
sen gick jag igenom alla andra: Jonte, Christian, Kim, Niclas, Jonas, Anders, Dennis, Fredrik...
Sen kom jag fram till att det bergis var Jonas och Anders som bestämt sig för o ringa o jävlas. Dom hade ju varit nere i Göteborg och kollat på fotboll så jag tänkte att det kanske var antingen dom eller någon full kompis som ville ringa o jävlas.

Efter ett par minuter på telefon ursäktade sig polisen (?) för att ha ringt så sent och bad mig vara uppmärksam på civilklädda poliser på jobbet imorgon. Sen lade vi på.
Hur kan man vara uppmärksam på civilklädda poliser? Meningen med civilklädda poliser är väl att man inte ska märka att de är poliser...?

Jag blev iallafall väldigt konfunderad av det här samtalet. Var det någon jag kände? Vem var det? Var det en riktig polis? Var det skottlossning utanför jobbet? Hur kan jag ha missat det? Blev någon skadad?
Jag tänkte iallafall fråga typ alla på jobbet imorgon för att ta reda på saker o ting :P

När jag äntligen hade somnat om ringer det IGEN. Det är fortfarande polisskrället, men nu uppger han sig vara från Tjuvlyssnat.se och sa att dom hade startat en ny hemsida: Tjuvlyssnat.se/samtal där dom busringer till folk och att dom hade spelat in mitt samtal med den sk polisen innan. TJENA!

Efter ett par ytterligare minuter säger killen i luren:

Känner du någon som heter Stedt?

Jag tänker nog aldrig mer prata med Christian. Det är andra gången han ringer mig och låtsas vara polis! GAH
Åååh vad han ska få tillbaka... han ska få tillbaka...

fast lite gullig var han ändå ^^ jättefull haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback