jesus christ superstar!

det här har verkligen varit den längsta dagen i mitt liv. alltså verkligen! det känns som om jag har varit vaken i all evighet!
Det har jag ju iofs inte - jonte väckte mig (klockan två!) när han ringde. jag som tänkte gå upp tio o plugga. hah så mycket med den planen.
rätt taskigt av min familj ändå - jag vaknade i soffan klockan fem imorse. hade sovit där halva natten! skällde ut mamma imorse men tydligen hade adam försökt väcka mig utan att lyckas... charmiiiigt

anyways, när jag äntligen hade vaknat åt jag frukost o vilade typ en timma, och sen började jag skriva på min hemtenta i religion som skulle varit inne för typ en månad sen eller så... :P så jag satt verkligen o skrev på den där hela dagen! kände mig skitnöjd när det ääntligen var klart - så skulle jag skriva ut den. tre sidor av fem hade kommit ut, den fjärde var påväg och bara helt plötsligt la datorn av.
den bara schwoom pladask heldöd.
jag provade att starta om den, men ingenting funkade! och jag fick typ damp! så jag ropade på pappa, han kom upp o kolla och konstaterar att min dator har crashat.
jag trodde jag skulle svimma...! jag hade typ tre tentor där som jag har skrivit under dom här dagarna som måste lämnas in efter lovet om jag ska ha ett betyg! det var liksom inte sant. det fick bara inte hända!!!!

så pappa höll på o fixa o trixa med datorn, ringde min fabror, pulade lite mer med datorn och flyttar hårddisken på min dator - till fridas dator och VIPS så funkar hårddisken! jag blev helt extatisk! tyvärr varade inte lyckan så länge för hårddisken har valt att vara paj när den ligger på min dator, men fungera när den ligger på fridas. fungerar tillochmed bättre på fridas än vad den nånsin gjort på min... men vi flyttade alla viktiga skolarbeten och gamla bilder som jag ville behålla till pappas usbminne och lade den på datorn här nere i vardagsrummet.

så, kort o gott så har jag nu ingen dator, men å andra sidan så är alla mina skolarbeten säkra.
japp - inget msn, inget pa, men thank god att alla skolarbeten är secured.

är jag en tönt eller vad?


nu är klockan halv tre - och jag ska jobba imorgon bitti. iofs inte förrän klockan elva men ändå...
ser fram emot imorgon, känns som om det kommer bli en skön dag. Ska jobba med Charlie imorgon och hon är väldans trevlig. Fan vad jag kommer sakna Carro när hon åker... jävla åzna..
efter jobbet ska jag till Fredrikas jobb! Hälsa på, kanske träna lite, men sen framförallt: SOLA! jag är i ett desperat behov av värme! allting är så kallt! utomhus! inomhus! i mitt rum (eftersom mamma öppnar fönstret, stänger av elementet OCH stänger dörren när jag inte är hemma!) alltså oerhört smart måste jag säga. släpper in kallluft, och stänger ut all möjlig värme! vill hon att jag ska dö eller??

Kommentarer
Postat av: ev

gott nytt år!
vi får höras nrä bakfyllan lagt sig;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback