barefoot driving

idag har nog varit världens längsta dag. Faktiskt. Först jobbade jag från 9-16. sen rusade jag hem, duschade, sminkade mig o fixa håret jättefort, för att sedan ta bussen in mot stan. Vi firade mormor o morfars guldbröllop idag. 50 år har dom varit gifta. Dom var söta ikväll.
hur som helst, jag ansåg att vi skulle gå hemifrån fem över 6 (bussen skulle gå tjugo över), men pappa sa att det räckte om vi gick tio över. oooooch såklart så missade vi bussen. Congrats
pappa haffade en taxi o vi åkte till danderyd. På restaurangen bjöds det på champagne o vin, meeen jag fick inte dricka eftersom - självklart - var jag driver ikväll... igen...
runt nioslaget kände jag mig rätt dåsig, och tio ville jag hem o sova!! vi åkte inte förrän elva. Är det bra att köra när man somnar på ratten när det är rödljus?
trött som jag var - så stannade jag vid en stoppskylt, när det var grön gubbe. pappa bara skrek "KÖÖÖR!" jag typ "men hallååååå det är en STOPPSKYLT!". sen sa han bara "GRÖN GUBBE GRÖN GUBBE".
hur fan ska man kunna reagera på det när man i princip har sovit i sin tagliatelle halva kvällen, varit vaken i 511 timmar och jobbar 827 av dom? jag typ "eehvaa?"

sen blev jag stressad och irriterad, och pappa gav små pikar heeeela jävla tiden.
"akta där - fulla ungdomar på vägen, du kan köra ut lite i vägen, sakta ned".
"titta där nu elin, nu kommer det någon från höger"
alltså - jag bir verkligen tokig när han håller på sådär. Jag har körkort. Jag har körkort för att jag har förtjänat det. Jag kan köra bil. Och jag ser alla fulla ungdomar ute på vägen. Jag behöver inte någon som leker mitt tredje öga.

så nu är jag irriterad. Astrevlig kväll med människor utom kärnfamiljen har återigen (grattisgrattis) slutat i äkte berzelius-ande-katastrof.

Godnatt och tack för mig


Kommentarer
Postat av: Anonym

yess vi har samma bakgrund:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback